2024. szeptember 6., péntek

Írni könnyű! Tényleg? (avagy hogyan lettem író) - blogsorozat 5. rész

    Hogy mi hozta meg a fordulópontot?

    Azt hiszitek az, amikor megtudtam: én nyertem a MAXIM Kiadó pályázatát Dream kategóriában?

    Nagyon tévedtek.

    Mire idáig eljutottunk, már olyan hosszú ideje nem okozott örömet az írás, hogy… örültem, hogy nyertem, örültem a lehetőségnek, hogy a regényem kiadják, de igazából… nem tudtam igazán örülni.

    Még nagyon hosszú ideig nem tudtam ekkor sem írni, bár legalább most volt egy tutibiztos (és írással kapcsolatos indokom): az Árnyak hangja szerkesztési folyamatai zajlanak, gőzerővel dolgozunk. De igazából ez is csak kifogás volt.

    Ha teljesen őszinte akarok lenni, nem is volt igazán fordulópont. Az írás lassan talált vissza hozzám, mint ahogy az éjszaka is lassan lopakodik közénk, nem ám lecsap, mint egy meteorit.

    Miután befejeztük a szerkesztővel a regény lecsiszolását, nem maradt indokom, szóval újra nekigyűrkőztem. Először csak elkezdtem a Sárkányvér című regényt újraolvasni, aztán a félkész cselekményvázlataimat bogarászni, elolvastam egy-egy régi novellámat, ha eszembe jutott ötlet, leírtam, néha a megkezdett cselekményvázlatokat elkezdtem kibővíteni (ó, igen, az Árnyak hangja folytatását is ;) ), próbálgattam, mi működne, mi nem.

Kép forrása: Pinterest

    Igazából ez egyfajta gyógyulási folyamat volt.

    Szóval így a posztsorozat végére sem tudok mást mondani: nem szabad feladni. Nem szabad lemondani az írásról, ha akadályba ütközünk. Igazából nincs tutibiztos módszer, mert mi írók sem vagyunk egyformák (valakit például hihetetlenül motivál a határidő, engem kifejezetten frusztrál). Valakinek segít, ha erőlteti az írást, valakinek pont az kell, hogy tartson egy kis szünetet. Valakinek jó, ha ekkor vág bele egy-egy írós tanfolyamba, valakinél csak még jobban elmélyíti a blokkot. Szerintem mindenkinek magának kell rájönnie, mi segít, mert akadályok, nehézségek mindig is voltak, mindig is lesznek, az írói út rögös, rengeteg visszautasítással, csalódással jár, ugyanakkor hihetetlen magasságokba is felemelhet.

    És ezzel el is értünk a mese végére. :)

    Nektek mi az írói utatok? Van kedvetek megosztani?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése